• نامجو: با اجرای قانون هدفمندی وزارت نیرو به یک قوه اقتصادی تبدیل خواهد شد
  •  از 51 نیروگاه موجود در کشور10 نیروگاه قابل واگذاری به بخش خصوصی است
یزدفردا :وزیر نیرو از کاهش 10 تا 15 درصدی مصرف برق با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها خبر داد.
به گزارش یزدفردا به نقل از واحد مرکزی خبر ،مجید نامجو در سی و پنجمین جلسه علنی شورای عالی استانها در محل سابق مجلس شورای اسلامی افزود: این میزان صرفه جویی صرف توسعه صنعتی کشور خواهد شد.
وی با بیان اینکه قانون هدفمند کردن یارانه ها در نیمه دوم امسال اجرا خواهد شد افزود: با اجرای این قانون مردم به استفاده از کالاهای دارای برچسب انرژی بیشتر روی خواهند آورد و فشار از نیروگاهها برداشته خواهد شد و این منجر به استقبال صنعتگران از صنعت برق خواهد شد.

  • تقویت وزارت نیرو با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها

نامجو اضافه کرد: با اجرای این قانون وزارت نیرو به یک قوه اقتصادی تبدیل خواهد شد.
وزیر نیرو گفت: پرداخت یارانه برای انرژی های نو از جمله انرژی خورشیدی، استفاده از کنتورهای چند منظوره و چند تعرفه ای ، احداث نیروگاههای ذخیره ای و تبادل برق میان ایران و کشورهای همسایه کار مفیدی برای جلوگیری از اتلاف انرژی خواهد بود.
نامجو همچنین با اشاره به تغییرات اقلیمی در جهان افزود: کشور ما نیز از این تغییرات بی بهره نیست و این تغییرات موجب خواهد شد تا کشور به سمت خشکسالی پیش رود.
وی ادامه داد: رشد صنایع نیز باعث افزایش آلایندگی منابع آبی شده است.
وزیر نیرو با اشاره به تبصره 3 قانون تشکیل شرکتهای آبفا گفت: این قانون به شوراهای شهر اجازه خواهد داد عوارضی را برای طرح های آب و فاضلاب در شهرها تعیین کنند.
وی تصریح کرد: این قانون ظرفیت خوبی را ایجاد کرده است و از منظر قانونی این تعیین تعرفه نیست بلکه مشارکت مردمی است.

  •  از 51 نیروگاه موجود در کشور 10 نیروگاه قابل واگذاری به بخش خصوصی است

وزیر نیرو همچنین با اشاره به برنامه وزارتخانه متبوعش در اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: از 51 نیروگاه موجود در کشور 10 نیروگاه قابل واگذاری به بخش خصوصی است.
وی اضافه کرد: از 32 شرکت مدیریت نیروگاهی در کشور هم 25 شرکت واگذار خواهد شد و واگذاری این شرکتها که با تعداد بسیار زیادی از مردم در ارتباط هستند کار آسانی نیست.
وزیر نیرو با اشاره به تفاهم نامه های منعقد شده میان شورای عالی استانها ، شهرداری و وزارت نیرو گفت: با استفاده از پساب تصفیه خانه ها برای فضای سبز شهر تهران، واگذاری تصدی های قابل واگذاری وزارت نیرو به شهرداری و همچنین اجرای برنامه های تعدیل نورپردازی شهری به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا